Saturday 14 June 2014

Keindahan Pantai di Dungun, Terengganu

Seronok bila dapat jalan-jalan cari ketenangan dengan menikmati keindahan di Pantai Dungun, Terengganu. Hawa akan kongsikan tiga pantai yang menarik di Dungun. Cantik Sangat!

1) Pantai Teluk Gadung




Pantai ni banyak menyediakan kemudahan rekreasi. Kalau pembaca nak buat BBQ, pondok rehat ada disediakan. Kalau lapar, deretan kedai pun ada di sekitar kawasan tu. Apa yang hawa suka dengan pantai ni adalah dengan panorama tasik yang ada kat situ. Dulu ada jambatan kayu untuk hubungkan kawasan daratan dari UITM Dungun ke kawasan bukit seberang tasik, tapi sekarang dah tak ada. Samala juga dengan tangga untuk mendaki bukit kat situ, sekarang dah dibuang. Hawa sokong pihak Majlis Daerah Dungun (MDD) buang tangga dan jambatan tu sebab ada individu yang tidak bertanggungjawab buat maksiat kat kawasan bukit tu.

Ok, cerita pasal bukit tu,  hawa pernah naik bukit tu 2 kali je. Best view kat atas tu sebab boleh tengok permandangan pantai dari kawasan tinggi. Then, hawa pernah pergi ke seberang tasik tu 2 kali juga.. itupun sambut hari lahir kawan. Ni dia view pantai teluk gadung...












2) Pantai Teluk Lipat
Pantai ni sebelah & sebaris je dengan Pantai Teluk Gadung. Sepanjang pantai ni banyak homestay dan kedai makan yang sedap-sedap. Kalau nak beli ikan segar2, boleh beli kat kawasan ni.





3) Pantai Teluk Bidara
Pantai ni hawa tak sempat nak pergi sebenarnya sebab hawa sorang2 je ambik gambar ni. Hawa capture semua gambar ni dalam pukul 3 lebih, jadi kalau pantai Teluk Bidara masih sunyi lagi masa ni. Hawa akan update lain kali yer.

Hawa ada ambil gambar dari atas jambatan seberang pintasan,Dungun. Jadi dapatla juga pembaca nikmati view berdekatan dengan Pantai Teluk Bidara ni walaupun hawa belum betul-betul lagi dapat jejakkan kaki dekat kawasan tu. Ni dia....




>>> Jika pembaca ingin kongsikan sesuatu dengan hawa bolehla komen pada ruangan di bawah.

>>> Jika pembaca mempunyai homestay di sekitar Dungun, bolehla letakkan nama homestay & no tel di ruangan bawah, nanti hawa update dalam blog.

>>> Ceritakan kisah menarik dari pengalaman orang dulu-dulu di sini

>>> Thanks all reader....

# SNAP#EDIT#CYMERASOFTWARE#

No comments:

Post a Comment