Tuesday 28 January 2014

Result Exam Dah Keluar!!!

Result exam dah keluar!!!!! Fuh!!! Memang risau..... Paper yang paling hawa risau ialah 'Steel & Timber design'... Hanya Allah je yang tahu perasaan hawa masa keluar exam hall... Tengok sekeliling semua budak2 bijak.. lagila hatini gementar.. risau takut kena ulang subjek. Hawa xpernah jawab soalan seteruk subjek tu sebelumni. Iyela.... kena jawab 4 soalan, then yang hawa mampu jawab cuma 2 soalan..itupun xpenuh. Yang lain hawa tulis ibarat menulis karangan tapi sempat buat pendahuluan je.... Ah! ruginya time tu... kenapala tangan ni xnak tulis je apa yang terlintas di fikiran.. atleast.. dapat jugak markah jalan kira2... rugi3x. 

Ok! hari yang hawa tunggu dah tiba... 
Hawa buka portal rasmi UTHM ...... then click 'SMAP online'...  
lepas siap buka semua... perkara pertama yang hawa cari adalah... subjek 'Steel & Timber design'... 
Nah! ambik ko hawa!... 'C+'!.... 
Sedih tengok result dapat C+.... kerana C+ semua result hawa kacau... hawa memang xnak C+ ni...tapi hawa xnak lagi ulang subjek.... hawa target paling rendah pun B-, tapi xpe... mesti ada hikmah disebaliknya! Walau ape pun... Hawa bersyukur... bersyukur sangat sebab x fail. Mungkin hawa dapat result macamtu sebagai balasan sebab hawani pemalas...

Result yang hawa dapat tu sebenarnya belum rasmi...tapi masih boleh check gred yang kita dapat. Hawa dah buat kira2 dengan result yang hawa dapat tu... Alhamdulillah... Allah makbulkan doa hawa untuk dapat CPA atas 3.5.

Nasihat untuk adik2 diluar sana... FOKUS lebih dalam kelas.. complete semua task yang diberi oleh lecturer. Markah yang kita dapat dalam kelas... memang sangat2 mempengaruhi result kita nanti. Kalau kita xdapat jawab dalam FINAL, atleast kita dah ada result yang baik dalam kelas... peluang untuk ulang subjek tipis.... Ingat! tu!

2 comments: