Thursday 28 August 2014

Solat Sunat Taubat

Solat sunat taubat >>>TEKAN DI SINI<<<

Asslamualaikum...
Setiap manusia pasti akan melakukan kesilapan walaupun sekecil zarah. Hidup didunia terlalu singkat dan semua yang hidup pasti akan mati. Semua akan jadi bakal jenazah. Untuk menghadapi kematian, adakah kita sudah bersedia? adakah kita yakin untuk masuk ke syurgaNya?



Sebagai hamba yang belum bersedia dan banyak melakukan kesilapan, marilah kita sama-sama berusaha dan memohon taubat dan keampunan dari Allah S.w.t.

Bila diri dah jauh terpesong, kembalilah ke jalan yang lurus. Mohon taubat darinya dan mulakan dengan solat taubat dengan mengikut cara solat sunat taubat di SINI. Antara fadhilat taubat adalah :

Fadhilat Taubat :
1) Diampunkan oleh Allah s.w.t
2) Dimudahkan segala urusan
3) Menceriakan kehidupan seharian
4) Hilang tekanan (stress)
5) Mencegah dosa dan menghindari gangguan

(sumber : shafiqolbu.wordpress.com )



Di ruangan komen di shafiqolbu ada ramai yang berkongsi pengalaman hidup mereka untuk dijadikan pedoman kepada pembaca yang lain. Hawa ucapkan tahniah kepada pemilik shafiqolbu kerana setiap soalan yang ditanya oleh pembaca dijawabnya dengan amat baik sekali. Semoga Allah sentiasa merahmati pemilik shafiqolbu dan juga pembaca blog hawa sekalian.

Hawa berminat untuk kongsikan pengalaman yang telah dilalui oleh pembaca di ruangan komen shafiqolbu. Kisah-kisah tersebut boleh diambil ikhtibar supaya kita tidak mengikut hawa nafsu semata-mata di dalam membuat sesuatu perkara.



BACA kisah taubat di sini :






No comments:

Post a Comment